15.10.2012

על אפקט הפרפר והאינטרנט

במסגרת לימודי התואר השני בתקשורת, במכללת נתניה,
החלטתי לעשות עבודת גמר, תזה,
את הנושא בחרתי מבלי לחשוב יותר מדי -"בלוגים".

כבר שנתיים שאני בלוגרית פעילה בסלונה - בבלוג אמעובדת,
ומספר שנים נוסף אני בלוגרית סמויה (כותבת למגירה) וקוראת המון בנושא.

הבלוגים מרתקים אותי,
הם נותנים נופך נוסף לתקשורת האנושית,

יש להם יכולת ליצור קשר אנושי ועסקי שלא היה כמותו עד עכשיו.


הבלוגים הם חלל אין סופי - ואותם אני חוקרת.

יותר נכון, את השפעת אפקט הפרפר של הבלוגים בספירה האינטרנטית.

בבלוג הזה אביא תובנות מסיכומי המאמרים שאני אקרא, 
את התובנות שלי מהמחקר
את הראיונות שלי עם בלוגריות מהארץ.
ובסופו של דבר את המסקנות הסופיות מהתזה.
כרגע אני לא מפרסמת את שאלת המחקר, כי אני חוששת שזה יפריע לראיונות.


כדי להוכיח את כוחה של קהילת הבלוגרים, אני הוספתי פלאג אין חינמי לבלוג - 

הפלאג אין הוא של חברת Engageya  ומטרתו ליצור קהילה של בלוגרים בנושאים דומים.המערכת יודעת לבודד את נושאי הבלוגים, וכל בלוגר יכול ליצור לעצמו את סוגי הלינקים שהוא רוצה ללנקק,
אם זה לינקים לפוסטים רק בבלוג הנוכחי, או לינקים לבלוגים אחרים בנושאים מקבילים (וכך נוצרת קהילה),
או לינקים מעורבבים (גם לבלוג האם וגם לבלוגים נוספים).
היופי בפלאג אין הזה הוא היכולת שלו לספור כמה לינקים אני מוציאה החוצה, ואת אותה כמות הלינקים שאני מוציאה,הפלאג אין מחזיר אלי מבלוגים אחרים בקהילה שהוסיפה את הפלאג אין הזה אליהם.ושלב יותר מתקדם, אף להביא לבלוגרים הכנסה מהלינקים שהם מוציאים החוצה.


למה לשים את הפלאג אין הזה?

1. כי הוא יוצר באופן אוטומטי קהילה של בלוגרים, ואם אנימעניינת את הקורא שלי, יתכן והוא ירצה לקרא בנוסף, גם בלוג אחר בנושא, כי הנושא מענין אותו.
2. ככל שהלינקים מבלוג לבלוג יתרחבו כך החשיפה תהיה יותר גדולה, חשיפה יותר גדולה משמעותה יותר קוראים לבלוג, קידום טוב יותר בגוגל, ואפשרויות למודעות פרסומת בבלוג של גוגל.
3. בעתיד קימת אופציה להרחיב את הלינקים לכתבות ממומנות, ואז, הבלוגר יוכל להרוויח כסף מהלינקים שהוא מפנה. הלינקים יפנו רק לנושאים שמענינים את הבלוגר, משמע אם אני כותבת על אוכל הלינק הממומן יעביר לכתבות בנושא אוכל.
4. אני יכולה לשלוט אל מי אני מעבירה לינקים, וכך אני יכולה לנטרל מעבר לינקים לבלוגים שאני לא מעונינת.

5. במידה ואני רוצה להגביר את כמות הלינקים מבלוגים אחרים אלי, אני יכולה לרכוש קרדיטים במערכת במחיר די מצחיק.

בקיצור. נסו ותיווכחו.

אם אתם בלוגרים או בלוגריות, או מכירים כאלו (עדיף בנושאי יצירה ובישול) אנא שלחו לי מייל blogeristit@gmail.com ואשמח לראיין אותם לטובת המחקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקרא מה דעתכם על פוסט זה. יונית צוק.